VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") upravujú vzťah medzi spoločnosťou RANGER SPORT s.r.o., so sídlom Štichova 596/10, Háje, 149 00 Praha 4, IČO 19350392, zapísanou v Obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe pod sp. zn. C 385192 (ďalej len "Spoločnosť") ako poskytovateľom nižšie opísaných služieb, a zákazníkom týchto služieb (ďalej len "Zákazník").

  1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
    1. Spoločnosť bola riadne založená podľa právnych predpisov Českej republiky a zapísaná v Obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe. Informácie sú uvedené v hlavičke týchto VOP a sú verejne prístupné na Obchodnom registri. Spoločnosť poskytuje služby na základe príslušných živnostenských oprávnení, predovšetkým živnostenského oprávnenia "Nákup, predaj, doprava, prenájom, skladovanie zbraní a streliva" a "Prevádzkovanie strelníc a výcvik v streľbe zo zbraní." Všetky informácie o živnostenských oprávneniach Spoločnosti sú verejne prístupné prostredníctvom Živnostenského registra. Spoločnosť je držiteľom aj zbrojnej licencie č. CG000052.
    2. Tieto VOP sú obchodnými podmienkami v zmysle § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník, v platnom znení (ďalej len "Občiansky zákonník"). Bezvýhradný súhlas Zákazníka s týmito VOP je podmienkou akéhokoľvek vzťahu medzi Poskytovateľom a Zákazníkom. Zaplatením zálohy/ceny za služby Zákazník súhlasí s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami.
    3. Spoločnosť je možné kontaktovať prostredníctvom e-mailu na info@rangersport.sk alebo telefonicky na čísle 00421 2 327 846 18.
    4. Spoločnosť prevádzkuje webovú stránku https://www.rangersport.sk (ďalej len "Webová stránka").
    5. Tieto VOP upravujú základné podmienky vzťahu medzi Zákazníkom a Spoločnosťou od okamihu odoslania objednávky Zákazníkom, cez proces uzatvorenia príslušnej zmluvy o poskytnutí služby, až po poskytovanie služieb. Tieto VOP obsahujú aj reklamačné, platobné a ďalšie súvisiace podmienky a informácie. Zákazník berie na vedomie, že existujú ďalšie dokumenty, ktoré upravujú konkrétne otázky vo vzťahu medzi Spoločnosťou a Zákazníkom, a to najmä:
      1. Otázky ochrany súkromia Zákazníka sú upravené v Zásadách ochrany osobných údajov, ktoré sú dostupné tu a na vyžiadanie aj v tlačenej podobe na všetkých prevádzkových miestach.
      2. Povinnosti Zákazníka pri pohybe v priestoroch Strelnice sú upravené Prevádzkovým poriadkom konkrétnej Strelnice, ako je uvedené nižšie.
      3. Pred účasťou na poskytovaní služieb je Zákazník povinný oboznámiť sa:
        1. so pravidlami poskytovania služieb a spracovania osobných údajov na mieste poskytovania služieb;
        2. s dokumentom "Prevádzka na strelnici a bezpečnostné zásady", obsahujúcim základné prevádzkové a bezpečnostné pravidlá, ktoré musí Zákazník dodržiavať.

        (všetky uvedené dokumenty vrátane týchto VOP sú spoločne označované ako "Povinná dokumentácia")

    6. Zákazník sa zaväzuje oboznámiť sa s Povinnou dokumentáciou pred uzavretím zmluvy a následne opakovane pred vstupom do priestorov Strelnice a túto dokumentáciu dodržiavať počas celého poskytovania služieb a pobytu na Strelnici.
    7. Ak Zákazník uzatvára zmluvu pre viaceré osoby alebo v mene tretej osoby, musí zabezpečiť, aby boli tieto osoby tiež oboznámené so všetkou Povinnou dokumentáciou. V takých prípadoch musí Zákazník zabezpečiť, že poskytovanie služieb bude sprostredkované alebo umožnené iba takým tretím osobám, ktoré sú evidentne schopné pochopiť a dodržiavať pravidlá uvedené v Povinnej dokumentácii.
    8. Tieto VOP primárne odrážajú právne vzťahy medzi Spoločnosťou a Zákazníkom, ktorý môže byť v postavení spotrebiteľa. Ak Zákazník nie je spotrebiteľ, niektoré práva priznané spotrebiteľom nemusia byť aplikovateľné.
      1. Spotrebiteľom je každý Zákazník, ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo samostatného výkonu svojho povolania vstupuje do zmluvného vzťahu so Spoločnosťou alebo inak s ňou jedná. Ak je Zákazník spotrebiteľ, vzťahy neupravené týmito VOP sa riadia zákonom č. 89/2012 Zb., Občianskym zákonníkom (ďalej len "Občiansky zákonník") a zákonom č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa").
      2. Zákazník, ktorý nie je spotrebiteľ, je považovaný za podnikateľa. Podnikateľom je aj každá osoba, ktorá uzatvára zmluvy súvisiace s vlastnou obchodnou, výrobnou alebo obdobnou činnosťou, alebo pri samostatnom výkone svojho povolania, alebo osoba konajúca v mene alebo na účet podnikateľa. Ak je Zákazník podnikateľ, vzťahy neupravené týmito VOP sa riadia Občianskym zákonníkom.
    9. ZMLUVNÉ PODMIENKY
      1. Zmluva medzi Spoločnosťou a Zákazníkom sa riadi:
        1. objednávkou a jej akceptáciou zo strany Spoločnosti;
        2. Povinnou dokumentáciou;
        3. ustanoveniami platných právnych predpisov, najmä Občianskym zákonníkom a Zákonom o ochrane spotrebiteľa. V tejto súvislosti Zákazník berie na vedomie, že niektoré služby podliehajú požiadavkám vyplývajúcim zo špecifických všeobecne záväzných právnych predpisov, napríklad zákon č. 119/2002 Zb., o zbraniach a strelive.
      2. Spoločnosť výslovne upozorňuje Zákazníka na existenciu rizík spojených s poskytovanou službou a na povinnosť používať ochranné pomôcky. Zákazník berie na vedomie, že osobná účasť na aktivitách zahŕňajúcich streľbu zo zbraní vždy nesie všeobecné riziko smrti, zranenia alebo inej ujmy, bez ohľadu na úroveň úsilia Spoločnosti zabezpečiť bezpečnosť. Zákazník vyhlasuje, že toto riziko preberá vedome a dobrovoľne. Riziká sú podrobne uvedené v Prevádzkovom poriadku.
      3. Tieto VOP a celý zmluvný vzťah medzi Zákazníkom a Spoločnosťou sa riadia právom Českej republiky. Ak je Zákazník spotrebiteľom a právo štátu, v ktorom je Zákazník občanom alebo má trvalý pobyt či sídlo, poskytuje vyššiu úroveň ochrany spotrebiteľa ako české právo, Zákazníkovi sa poskytne táto vyššia úroveň ochrany.
    10. SLUŽBY POSKYTOVANÉ SPOLOČNOSŤOU
      1. Medzi služby poskytované Spoločnosťou patria predovšetkým:
        1. Umožniť Zákazníkovi zúčastniť sa vybraných streleckých balíkov v rámci streleckého balíka, ktorý si Zákazník zvolil (bez nutnosti držať zbrojný preukaz). Informácie o týchto balíkoch sú dostupné na Webovej stránke, konkrétne tu pre Strelnicu Višňová a tu pre Strelnicu Bratislava. Strelnica Višňová okrem klasických streleckých balíkov ponúka aj možnosť zakúpenia balíkov na streľbu na hlinené holuby, ktorých prehľad nájdete tu. (ďalej len "Strelecké balíky" alebo "Strelecký balík").
        2. Poskytovanie možnosti pre osoby s platným zbrojným preukazom rezervovať si strelnicu alebo kurzy streľby.
        3. Poskytovanie prepravných služieb na miesto poskytovania služieb a späť (ďalej len "Preprava"). (všetky služby spoločne alebo samostatne ďalej len "Služby" alebo "Služba").
      2. Služby Spoločnosti sa poskytujú predovšetkým na nasledujúcich miestach:
        1. Strelnica v Prahe na adrese Lublaňská 1729/23, Praha 2, ktorá je krytou strelnicou (ďalej len "Strelnica Praha");
        2. Strelnica Višňová na adrese Višňová 308, 262 61 Višňová, ktorá je vonkajšou strelnicou (ďalej len "Strelnica Višňová");

          (Strelnica Praha a Strelnica Višňová, ako aj iné strelnice, na ktorých Spoločnosť poskytuje Služby, sú ďalej spoločne alebo samostatne označované ako "Strelnica").

        3. Preprava sa poskytuje na trasách medzi dohodnutými miestami vyzdvihnutia, odvozu a Strelnicami.
    11. PREDZMLUVNÉ ZVEREJŇOVANIE INFORMÁCIÍ
      1. Prostredníctvom týchto Obchodných podmienok Spoločnosť plní svoju informačnú povinnosť voči Zákazníkovi v pozícii spotrebiteľa v súlade s § 1811 ods. 2 a § 1820 ods. 1 Občianskeho zákonníka, a to nasledovne:

        Informácie podľa § 1811 ods. 2

        odsek a)
        Informácie o Spoločnosti
        Údaje o identite, sídle, telefónnom čísle a e-mailovej adrese sú uvedené v kapitole 1 týchto Obchodných podmienok.
        odsek b)
        Popis tovaru a služieb
        Popis tovaru alebo služieb a ich hlavných charakteristík je uvedený v kapitole 2 týchto Obchodných podmienok, s odkazom na Webovú stránku a konkrétnu objednávku Zákazníka.
        odsek c)
        Celková cena tovaru alebo služieb
        Celková cena tovaru alebo služieb vrátane všetkých daní, poplatkov alebo iných peňažných platieb je uvedená pri jednotlivých službách v kapitole 2 na Webovej stránke a konečná cena za konkrétnu objednanú službu bude vždy zreteľne komunikovaná klientovi prostredníctvom potvrdzujúceho e-mailu.
        odsek d)
        Spôsob platby, spôsob a čas dodania, reklamácie
        Spôsob platby, spôsob a čas dodania sú uvedené v kapitolách 5 a 6 týchto Obchodných podmienok a konkrétny spôsob platby a čas poskytnutia služieb bude potvrdený prostredníctvom e-mailu uvedeného Zákazníkom pri objednávke.
        Reklamácie rieši Spoločnosť elektronickou formou. Reklamácie možno zasielať na e-mailovú adresu Spoločnosti info@rangersport.sk. Informácie o riešení reklamácie zašle Spoločnosť na e-mailovú adresu Zákazníka. Postup pri reklamáciách týkajúcich sa Záruky vrátenia peňazí je uvedený v kapitole 6, bod 6.4. Predávajúci nemá iné pravidlá pre vybavovanie reklamácií.
        odsek e) Neaplikovateľné.
        odsek f)
        Práva vyplývajúce z chybného plnenia
        Informácie o existencii práv vyplývajúcich z chybného plnenia sú Zákazníkovi poskytnuté prostredníctvom kapitoly 6, najmä bodu 6.3.
        odsek g) Zmluva medzi Zákazníkom a Spoločnosťou spravidla nebude uzavretá na dobu neurčitú. Ak by k takémuto prípadu výnimočne došlo, Zákazník bude včas informovaný o trvaní záväzku a podmienkach jeho ukončenia prostredníctvom e-mailu.
        odsek h) Neaplikovateľné.
        odsek i) Neaplikovateľné.

        Informácie požadované podľa § 1820 ods. 1 pre zmluvy uzatvorené na diaľku: Spoločnosť týmto informuje Zákazníka o ďalších informáciách nad rámec § 1811 ods. 2, konkrétne:

        písmeno a)
        Náklady na diaľkovú komunikáciu
        Spoločnosť neúčtuje žiadne poplatky alebo náklady za diaľkovú komunikáciu.
        písmeno i);
        Podmienky, lehota a postup na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy
        Podmienky, lehota a postup na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy sú uvedené v kapitole 6. Vzor formulára na odstúpenie od zmluvy je k dispozícii tu.
        písmeno l);
        Právo na odstúpenie od zmluvy
        Spotrebiteľ má právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní od jej uzavretia. Toto však neplatí, ak boli služby podľa zmluvy už poskytnuté. Viac informácií je uvedených v kapitole 6.
        písmeno q) Povinnosť zaplatiť zálohu Povinnosť Zákazníka zaplatiť zálohu je stanovená v kapitole 5.
        písmeno s) Alternatívne riešenie sporov, reklamácie

        Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov vyplývajúcich zo zmluvy o poskytovaní služieb uzavretej medzi Zákazníkom a Spoločnosťou je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom na Štěpánskej 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, web: https://adr.coi.cz/cs.

        Na riešenie sporov medzi Spoločnosťou a Zákazníkom vyplývajúcich zo zmluvy o poskytovaní služieb uzavretej online je možné využiť platformu na riešenie sporov online nachádzajúcu sa na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr.

        Kontaktným miestom podľa nariadenia (EÚ) č. 524/2013 Európskeho parlamentu a Rady zo dňa 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online je Európske spotrebiteľské centrum Česká republika, so sídlom na Štěpánskej 567/15, 120 00 Praha 2, web: http://www.evropskyspotrebitel.cz.

        Zákazník môže taktiež podať sťažnosť na dozorný alebo kontrolný orgán. Predávajúci je oprávnený poskytovať služby na základe živnostenského oprávnenia. Dohľad nad živnosťou vykonáva príslušný živnostenský úrad. Dohľad nad ochranou osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov. Česká obchodná inšpekcia vykonáva dohľad, v obmedzenom rozsahu, nad dodržiavaním Občianskeho zákonníka a zákona č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov.

        Toto ustanovenie taktiež plní informačnú povinnosť Spoločnosti podľa § 14 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa a § 14 ods. 1 nariadenia (EÚ) č. 524/2013 Európskeho parlamentu a Rady zo dňa 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online.

      2. PROCES UZATVORENIA ZMLUVY
        1. Kompletný zoznam služieb je uvedený na webovej stránke, vrátane popisov jednotlivých balíčkov streľby, a čiastočne predstavený v ustanovení 1.1 týchto obchodných podmienok.
        2. Cena služieb spravidla nezahŕňa stravu, dopravu na miesto a dopravu z miesta poskytovania služieb (do a zo strelnice). V prípade väčších balíčkov streľby zakúpených na vonkajšej strelnici Višňová bude zákazníkovi poskytnuté bezplatné občerstvenie. Ak je doprava súčasťou balíčka, je to medzi spoločnosťou a zákazníkom dohodnuté a zahrnuté v cene vybraného balíčka služieb.
        3. Prezentácia služieb (najmä balíčkov streľby) na webovej stránke slúži iba na informačné účely a nepredstavuje ponuku na uzatvorenie zmluvy zo strany spoločnosti v zmysle § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka. Na uzatvorenie zmluvy je potrebné, aby zákazník podal objednávku podľa nasledujúcich ustanovení týchto obchodných podmienok a spoločnosť túto objednávku akceptovala.
        4. Spôsoby objednávania služieb (podanie objednávky):
          1. Prostredníctvom webovej stránky. Zákazník môže na objednanie služieb využiť objednávkový formulár na webovej stránke. Rezervácia bude potvrdená e-mailom, pričom ďalšie podmienky budú dohodnuté rovnakým spôsobom. Určujúci e-mail zákazníka je ten, ktorý bol uvedený pri rezervácii.
          2. Prostredníctvom e-mailovej adresy. Zákazník môže objednať služby e-mailom na adrese info@rangersport.sk.
          3. Telefonicky. Zákazník môže objednať služby na čísle 00421 2 327 846 18. Objednávku je možné vykonať cez SMS, telefónny hovor, WhatsApp, Messenger alebo Instagram. Rezervácia bude potvrdená e-mailom a ďalšie podmienky budú dohodnuté rovnakým spôsobom.
          4. Osobne. Zákazník môže objednať služby osobne v kancelárii spoločnosti na adrese Lublaňská 1729/23, Praha 2, 12000. Rezervácia bude potvrdená e-mailom a ďalšie podmienky budú dohodnuté rovnakým spôsobom.
        5. Pri podaní objednávky je vždy potrebné vybrať dátum poskytovania služby a vyplniť alebo inak komunikovať všetky požadované osobné a kontaktné údaje spoločnosti. Zákazník zodpovedá za správnosť poskytnutých údajov a je povinný bezodkladne kontaktovať spoločnosť v prípade potreby opravy chýb.
        6. Ak spoločnosť je schopná a ochotná poskytnúť zákazníkovi požadované služby v zadanom termíne, bude vytvorená dočasná rezervácia.
        7. Po vytvorení dočasnej rezervácie spoločnosť vystaví zákazníkovi faktúru. V závislosti od typu objednávky bude faktúra vystavená buď na zálohu, alebo na plnú cenu (ďalej len "Platobná faktúra"). Typ faktúry a výška zálohy sú určené spoločnosťou podľa okolností rezervácie.
        8. Ceny balíčkov streľby sú uvedené za osobu. Zákazník je oprávnený zakúpiť službu pre viac osôb. V takom prípade:
          1. Zákazník vyhlasuje, že je oprávnený uzavrieť zmluvu a vykonávať súvisiace práva a povinnosti vrátane úhrady služby pre tieto tretie osoby;
          2. Zákazník zodpovedá za to, že všetky tretie osoby, pre ktoré vykonal rezerváciu, sú oboznámené s týmito obchodnými podmienkami a ostatnými záväznými dokumentmi, najmä s prevádzkovým poriadkom strelníc.
        9. Objednávka služieb podaná akýmkoľvek zo spôsobov uvedených v ustanovení 4.1 týchto obchodných podmienok sa považuje za návrh zákazníka na uzatvorenie zmluvy na poskytnutie služby uvedenej v objednávke.
        10. Všetky objednávky doručené spoločnosti a následne potvrdené spoločnosťou prostredníctvom e-mailu sa považujú za záväzné a po potvrdení zákazníkovej objednávky spoločnosťou vzniká medzi zákazníkom a spoločnosťou zmluva o poskytovaní služieb (ďalej len "Zmluva").
        11. Zákazník súhlasí s využitím prostriedkov diaľkovej komunikácie na uzatvorenie Zmluvy. Každá zo zmluvných strán nesie svoje náklady v súvislosti s týmto procesom.
        12. Na základe Zmluvy sa spoločnosť zaväzuje poskytnúť zákazníkovi objednané služby a zákazník sa zaväzuje služby uhradiť a využiť.
        13. Spoločnosť definitívne nerezervuje konkrétny termín pre zákazníka, kým zákazník neuhradí Platobnú faktúru.
        14. Tieto obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy. Zákazník bol pred podaním objednávky dostatočne informovaný o ich existencii a tieto obchodné podmienky sú zákazníkovi k dispozícii počas celej doby trvania zmluvného vzťahu.
      3. PROCES POSKYTNUTIA ZMLUVY
        1. Platobné podmienky
          1. Spoločnosť ponúka nasledujúce možnosti platby:
            1. Platba kreditnou kartou prostredníctvom online platobnej brány. V tomto prípade bude zákazník po dokončení objednávky presmerovaný na server tretej strany, kde zadá potrebné platobné údaje.
            2. Bezhotovostná platba prevodom na bankový účet spoločnosti.
            3. Platba kreditnou kartou osobne na strelnici alebo v kanceláriách spoločnosti.
            4. Hotovostná platba na strelnici alebo v kanceláriách spoločnosti.
          2. Pri domácich aj medzinárodných bankových prevodoch sa suma považuje za zaplatenú až v okamihu pripísania na účet poskytovateľa. Zákazník je povinný nastaviť parametre platby tak, aby sa suma počas prevodu neznížila.
          3. Pri hotovostných platbách je zákazník povinný skontrolovať vydanú sumu peňazí pri platbe a okamžite požiadať o opravu v prípade chyby. Neskoršie reklamácie nebudú brané do úvahy.
          4. Ceny ponúkaných služieb sú uvedené vrátane DPH, pokiaľ nie je výslovne uvedené, že cena je bez DPH.
          5. Daňové doklady sú vystavované elektronicky a zasielané na e-mail zákazníka uvedený v objednávke.
    12. Dátum, čas a miesto poskytovania služieb budú uvedené v potvrdení objednávky od spoločnosti.
    13. Ak je súčasťou vybraného programu doprava, zákazník bude vyzdvihnutý v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste spolu so všetkými ostatnými osobami. Dohodnutý čas a miesto vyzdvihnutia musia byť dodržané. Meškanie spôsobené zákazníkom alebo oneskorenie v dôsledku udalostí mimo kontroly poskytovateľa, najmä dopravných situácií, nie sú dôvodom na vrátenie peňazí, ani v prípade, že to vedie k nemožnosti využiť celý zaplatený balík služieb.
    14. Ak doprava nie je súčasťou vybraného programu, zákazník je povinný dostaviť sa na určené miesto v dohodnutom čase.
    15. Ak sa zákazník nedostaví na dohodnuté miesto, záloha alebo zaplatená cena prepadne v plnej výške v prospech poskytovateľa.
    16. Očakávané trvanie udalosti a očakávaný čas návratu sú nezáväzné a slúžia len na orientáciu. Poskytovateľ nezodpovedá za vplyv, ktorý majú akcie zákazníka a ostatných zúčastnených osôb na trvanie.
    17. Po skončení programu bude zákazník prepravený späť do hotela alebo prípadne na iné dohodnuté miesto v Prahe.
    18. Realizácia programu je zaručená v českom a anglickom jazyku. Ďalšie jazyky je možné zabezpečiť na požiadanie.
    19. Povinnosti spoločnosti
      1. Spoločnosť je povinná poskytnúť zákazníkovi objednanú službu v dohodnutom rozsahu a kvalite, v dohodnutom čase, po potvrdení rezervácie a po zaplatení.
      2. Spoločnosť je povinná zákazníka oboznámiť so základnými bezpečnostnými pravidlami, prakticky demonštrovať aktuálne strelecké pokyny a zabezpečiť bezpečné používanie zbraní a streliva vrátane bezpečného zaobchádzania so zbraňami. Spoločnosť túto povinnosť splní buď sama, alebo vymenuje kvalifikovanú a oprávnenú osobu na jej splnenie.
    20. Povinnosti zákazníka
      1. Zákazník je povinný oboznámiť sa s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami, Prevádzkovým poriadkom strelnice a ďalšou dokumentáciou poskytnutou spoločnosťou pred poskytnutím služby. Zákazník je povinný posúdiť, či je zdravotne a fyzicky spôsobilý bezpečne sa zúčastniť na vybranej službe. Zákazník sa na všetkých službách zúčastňuje na vlastné riziko.
      2. Zákazník je povinný si zaobstarať všetky potrebné dokumenty požadované na poskytnutie služby. Zoznam požadovaných dokumentov oznámi spoločnosť najneskôr pri rezervácii služby. Spoločnosť nenesie zodpovednosť za škody vzniknuté v dôsledku neplatnosti alebo neúplnosti požadovaných dokumentov. Požadované dokumenty zahŕňajú najmä preukaz totožnosti (občiansky preukaz alebo pas) a v konkrétnych prípadoch zbrojný preukaz.
      3. Zákazník je povinný využívať služby streleckého inštruktora, ktorý je osobou spĺňajúcou podmienky podľa Zákona o zbraniach a strelive.
      4. Deti a mladiství vo veku od 10 do 18 rokov sa môžu zúčastniť poskytovania služieb len v sprievode svojho zákonného zástupcu.
      5. Zákazník je zodpovedný za všetky škody spôsobené spoločnosti počas využívania služby z dôvodu nedodržania pokynov, s ktorými bol riadne oboznámený.
      6. Zákazník nesmie byť pod vplyvom alkoholu, omamných alebo psychotropných látok ani liekov, ktoré znižujú pozornosť alebo schopnosť rýchlej reakcie, alebo majú sedatívne účinky počas poskytovania služieb, najmä od momentu vstupu na strelnicu.
      7. Zákazník je povinný informovať spoločnosť o všetkých informáciách, ktoré by mohli byť relevantné pre jeho účasť na poskytovaní služieb, najmä o svojom zdravotnom stave a liekoch, ak by mohli ovplyvniť jeho fyzické funkcie do takej miery, že by mohli spôsobiť krízovú situáciu počas poskytovania služieb a ohroziť zákazníka a ostatné osoby prítomné na mieste poskytovania služieb (na strelnici), vrátane zamestnancov a iných spolupracovníkov spoločnosti. Odoslaním objednávky a následným dostavením sa na poskytovanie služieb zákazník vyhlasuje, že nie je chorý a nemá obmedzenia, ktoré by mohli ovplyvniť jeho účasť na poskytovaní služieb a potenciálne ohroziť ostatných účastníkov.
    21. Právo spoločnosti prerušiť poskytovanie služieb
      1. Spoločnosť je oprávnená prerušiť poskytovanie služieb v ktorejkoľvek fáze bez nároku zákazníka na vrátenie peňazí, ak zákazník alebo akákoľvek iná osoba zúčastňujúca sa na poskytovaní služieb so zákazníkom opakovane porušuje tieto Všeobecné obchodné podmienky, Prevádzkový poriadok alebo Bezpečnostné pokyny na strelnici, alebo ak zákazník alebo uvedená tretia osoba neuposlúchne pokyny personálu alebo sa správa mimoriadne nevhodne.
      2. Spoločnosť je tiež oprávnená odmietnuť poskytovanie služieb alebo vylúčiť konkrétne osoby bez akéhokoľvek nároku na vrátenie peňazí, ak je pred začiatkom poskytovania služieb zrejmé, že poskytovanie služieb by s najväčšou pravdepodobnosťou nebolo v súlade s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami, Prevádzkovým poriadkom strelnice alebo Bezpečnostnými pokynmi na strelnici, alebo ak konkrétne osoby podľa názoru spoločnosti zjavne nie sú spôsobilé na účasť na poskytovaní služieb.
      3. Spoločnosť je ďalej oprávnená odmietnuť poskytovanie služieb alebo prerušiť ich poskytovanie, ak technický stav strelnice nespĺňa alebo prestane spĺňať požiadavky stanovené platnými právnymi predpismi. V takých prípadoch spoločnosť zabezpečí náhradný termín pre zákazníka s rovnakým rozsahom a kvalitou poskytovaných služieb.
      4. Spoločnosť je ďalej oprávnená prerušiť poskytovanie služieb na akejkoľvek vonkajšej strelnici (napr. strelnica Višňová) z dôvodu nepriaznivého počasia. V takých prípadoch spoločnosť zabezpečí náhradný termín pre zákazníka s rovnakým rozsahom a kvalitou poskytovaných služieb alebo zákazníkovi vráti pomernú časť ceny, ktorá bude určená pomerne na základe už poskytnutých služieb.
    22. Zmeny v rezerváciách
      1. Zmluva uzatvorená riadne a v súlade s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (vrátane dohodnutej ceny) môže byť zmenená iba dohodou strán alebo na základe právnych dôvodov.
      2. Počet osôb je možné zmeniť najneskôr 24 hodín pred objednaným termínom; neskoršie zmeny nebudú akceptované.
    23. ZRUŠENIE REZERVÁCIE, POPLATKY ZA ZRUŠENIE A REKLAMÁCIE
      1. Zrušenie rezervácie
        1. Zákazník aj Spoločnosť majú právo zrušiť rezerváciu bezplatne najneskôr 24 hodín pred rezervovaným termínom, pričom toto zrušenie musí byť vykonané emailom.
        2. Spoločnosť má právo zrušiť termín rezervácie služieb poskytovaných na strelnici Višňová (vonkajšia strelnica) z dôvodu poveternostných podmienok. Zamestnanci Spoločnosti alebo osoby spolupracujúce so Spoločnosťou pri poskytovaní služieb môžu podľa tohto ustanovenia rozhodnúť o zrušení termínu rezervácie. V prípade zrušenia bude zákazníkovi ponúknutá možnosť výberu nového termínu rezervácie alebo plnej refundácie všetkých finančných prostriedkov.
        3. Ak sa zákazník nedostaví v dohodnutom čase na miesto poskytnutia služby, považuje sa služba za riadne poskytnutú a Spoločnosť má nárok na plnú cenu.
        4. Ustanovenie 6.1 týchto Všeobecných obchodných podmienok platí, s výnimkou nasledujúcich situácií:
          1. Vážny zdravotný stav zákazníka alebo osoby, pre ktorú bola služba objednaná.
          2. Vyššia moc alebo nepredvídateľné okolnosti (napr. dopravná nehoda).
          V týchto prípadoch má zákazník právo dohodnúť nový termín poskytnutia služby. Zákazník je vždy povinný preukázať vážny zdravotný stav, vyššiu moc alebo nepredvídateľné okolnosti. Ak tak neurobí, platí ustanovenie 6.1 týchto Všeobecných obchodných podmienok v plnom rozsahu a Spoločnosť bude mať nárok na plnú cenu za službu.
    24. Odstúpenie od zmluvy
      1. Podľa § 1837 písm. j) Občianskeho zákonníka v platnom znení nemá zákazník právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu, pretože ide o zmluvu o využití voľného času, pri ktorej je plnenie poskytované v určenom čase a období.
      2. Zákazník má právo odstúpiť od uzatvorenej zmluvy v nasledujúcich prípadoch:
        1. Ak Spoločnosť podstatným spôsobom poruší uzatvorenú zmluvu.
        2. Ak bola zmluva uzatvorená prostriedkami komunikácie na diaľku (Web, email, telefón), má zákazník, ktorý je spotrebiteľom, právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od uzatvorenia zmluvy v súlade s § 53 ods. 7 Občianskeho zákonníka. Zákazník výslovne berie na vedomie, že služby môžu byť poskytnuté pred uplynutím tejto 14-dňovej lehoty a výslovne s tým súhlasí, a uznáva, že v takom prípade právo na odstúpenie od zmluvy zaniká úplným poskytnutím služby.
      3. Spoločnosť má právo odstúpiť od zmluvy v nasledujúcich prípadoch:
        1. V dôsledku technickej chyby bola na webovej stránke uvedená zjavne nesprávna cena služby, pričom v takom prípade má Spoločnosť právo odstúpiť od zmluvy z dôvodu zjavnej povahy právneho úkonu Spoločnosti podľa § 552 Občianskeho zákonníka alebo z dôvodu omylu podľa § 571 Občianskeho zákonníka. Spoločnosť a zákazník sa môžu v takom prípade tiež dohodnúť na poskytnutí služby za primeranú cenu.
        2. Spoločnosť nedostala od zákazníka platbu za službu v lehote splatnosti.
        3. Z objektívnych dôvodov nie je možné poskytnúť službu za pôvodných podmienok.
        4. Plnenie sa stane objektívne nemožné alebo nezákonné.
      4. Odstúpenie od zmluvy zo strany ktorejkoľvek zo strán musí byť vykonané písomne, najčastejšie emailom. Odstúpenie musí byť doručené druhej strane najneskôr do siedmich (7) dní od udalosti, ktorá je dôvodom na odstúpenie od zmluvy. Zákazník môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy.
      5. Odstúpenie od uzatvorenej zmluvy ktorejkoľvek zo strán vykonané v súlade so zmluvou, týmito obchodnými podmienkami a platnými právnymi predpismi má za následok, že zmluva medzi všetkými stranami zmluvy sa automaticky ukončí a považuje sa za takú, akoby nebola nikdy uzavretá.
      6. Všetky finančné sumy budú zákazníkovi vrátené do 14 dní od odstúpenia od zmluvy.
    25. Práva z vadného plnenia a reklamácie
      1. Práva z vadného plnenia sa riadia platnými právnymi predpismi, najmä ustanoveniami § 1914 až 1925 Občianskeho zákonníka.
      2. Spoločnosť zodpovedá za to, že služba je v čase poskytnutia bez vád a že je poskytovaná v súlade so zmluvou. Služba je bez vád a je poskytovaná v súlade so zmluvou, ak:
        1. Zodpovedá svojmu popisu na webovej stránke.
        2. Je poskytnutá v dohodnutom čase a na dohodnutú dobu.
        3. Je poskytnutá s náležitou odbornosťou a starostlivosťou.
        4. Spĺňa právne požiadavky.
      3. Ak Spoločnosť riadne a včas neplní svoje povinnosti vyplývajúce z uzatvorenej zmluvy, môže záujemca o službu uplatniť u Spoločnosti právo na reklamáciu služby. Reklamácia musí byť podaná písomne (emailom alebo poštou) bez zbytočného odkladu, najneskôr do 3 mesiacov odo dňa poskytnutia služby, alebo v prípade, že služba nebola poskytnutá, odo dňa, kedy mala byť poskytnutá.
      4. Spoločnosť rozhodne o prijatej reklamácii do siedmich (7) pracovných dní. Táto lehota nezahŕňa primeraný čas potrebný na odborné posúdenie vady. Reklamácia bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa prijatia reklamácie. Táto lehota môže byť predĺžená len so súhlasom zákazníka.
      5. Spoločnosť vydá zákazníkovi, ktorý podal reklamáciu, písomné potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia podaná, aký je jej obsah a aký spôsob vybavenia reklamácie je požadovaný. Ďalej spoločnosť poskytne potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, a v prípade zamietnutia reklamácie vydá písomné odôvodnenie tohto zamietnutia.
      6. Práva zákazníka z vadného plnenia:
        1. Bezplatné odstránenie vady (najmä vo forme dodatočného poskytnutia služby alebo poskytnutia náhradnej služby).
        2. Primeraná zľava z ceny služby.
        3. Odstúpenie od zmluvy v prípade, že vadné plnenie predstavuje podstatné porušenie zmluvy.
      7. Práva z vadného plnenia nemožno uplatniť, ak:
        1. Zákazník o vade vedel pred poskytnutím služby.
        2. Zákazník vadu sám spôsobil, najmä porušením pokynov Spoločnosti, týchto Všeobecných obchodných podmienok alebo právnych predpisov.
    26. Záruka vrátenia peňazí
      1. Nad rámec zákonných povinností Spoločnosti týkajúcich sa reklamácií spotrebiteľov Spoločnosť dobrovoľne poskytuje tzv. „Záruku vrátenia peňazí“, ktorá znamená úplné alebo čiastočné vrátenie ceny služby v prípade, že služby neboli poskytnuté k úplnej spokojnosti Zákazníka, aj keď boli poskytnuté riadne a včas v súlade so zmluvou.
      2. Žiadosť o využitie Záruky vrátenia peňazí musí byť Spoločnosti oznámená klientom bez zbytočného odkladu po poskytnutí služby, konkrétne vyplnením príslušného formulára na strelnici a jeho odovzdaním zodpovednej osobe. Formulár bude Zákazníkovi poskytnutý na vyžiadanie. Formulár musí jasne a zreteľne uviesť, čo spôsobilo nespokojnosť Zákazníka s poskytnutými službami, čím sa zakladá nárok na uplatnenie Záruky vrátenia peňazí.
      3. Pri posudzovaní žiadosti o uplatnenie Záruky vrátenia peňazí nie je Spoločnosť viazaná ničím iným ako vlastným posúdením opísanej situácie, pričom výlučnú právomoc rozhodnúť o uznaní nároku na uplatnenie Záruky vrátenia peňazí a o rozsahu, v akom bude cena Zákazníkovi vrátená, má Spoločnosť.
    27. Ustanovenia tejto kapitoly sa nevzťahujú na podnikateľov. Práva podnikateľa na odstúpenie od zmluvy uzatvorenej so Spoločnosťou a na práva z vadného plnenia sa riadia výlučne príslušnými ustanoveniami právnych predpisov, pokiaľ sa strany v konkrétnom prípade nedohodnú inak.
  2. ZODPOVEDNOSŤ ZA ŠKODY
    1. Zákazník, alebo jeho zákonný zástupca, zodpovedá za:
      1. Prečiny alebo delikty spáchané Zákazníkom ako návštevníkom Strelnice.
      2. Všetky škody, ktoré vzniknú Spoločnosti alebo tretej osobe v dôsledku nepravdivých informácií poskytnutých Zákazníkom, najmä o jeho zdravotnom stave a užívaných liekoch a o jeho spôsobilosti zúčastniť sa na službách.
      3. Všetky škody, ktoré vzniknú Spoločnosti alebo tretej osobe, ak bol Zákazník pod vplyvom alkoholu, omamných alebo psychotropných látok alebo iných látok a liekov znižujúcich pozornosť, schopnosť reakcie alebo majúcich sedatívne účinky.
      4. Zákazník zodpovedá za všetky škody, ktoré vzniknú Spoločnosti alebo tretej osobe v dôsledku neuposlúchnutia pokynov inštruktora streľby alebo inej osoby zodpovednej za pohyb v priestoroch Strelnice.
    2. Zákazník berie na vedomie, že Spoločnosť nezodpovedá za žiadne osobné veci prinesené na Strelnicu alebo iné priestory Spoločnosti, ak boli ponechané na mieste odlišnom od určeného miesta určeného Spoločnosťou.
  3. FAKTURÁCIA MIMO ČESKEJ REPUBLIKY
    1. Ak si zákazník vyžiada daňový doklad vystavený na daňového poplatníka v rámci EÚ alebo na osobu v tretej krajine, je povinný túto skutočnosť oznámiť Spoločnosti bezodkladne, spravidla pri objednávaní zaškrtnutím políčka „Potrebujem faktúru EÚ DPH“ alebo poznámkou v komentári k objednávke.
    2. V prípade uvedenom v bode 8.1 vystaví Spoločnosť daňový doklad na požadovanú osobu uvedenú Zákazníkom bez DPH v rámci režimu reverse charge. V takých prípadoch je zákazník povinný odviesť DPH v krajine, kde sa nachádza uvedená spoločnosť. Ak si zákazník túto povinnosť nesplní, má Spoločnosť právo požadovať od zákazníka jednorazovú zmluvnú pokutu vo výške 100 000 CZK. Zaplatením zmluvnej pokuty nezaniká právo Spoločnosti na náhradu vzniknutej škody.
  4. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
    1. Spoločnosť si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť tieto Obchodné podmienky. Aktuálna verzia je vždy zverejnená na Webových stránkach a dostupná na Strelnici a v kanceláriách Spoločnosti.
    2. Ak je akékoľvek ustanovenie týchto Obchodných podmienok neplatné, neúčinné alebo nevymáhateľné (alebo sa takým stane), použije sa namiesto neho ustanovenie, ktoré svojím významom najbližšie zodpovedá jeho účelu. To nemá vplyv na platnosť ostatných ustanovení.
    3. V prípade rozporu medzi jazykovými verziami týchto Všeobecných obchodných podmienok má prednosť česká verzia. Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 1. apríla 2024 a sú platné a účinné pre všetky Zmluvy uzavreté po tomto dátume.
Copyright © 2025 RANGER SPORT s.r.o.